Skip to main content

Za nami je 4. simpozij elektromobilnosti

V prostorih GZS je v 19. in 20. oktobra potekal že 4. simpozij Emobility. Na njem so se zvrstili številni ugledni poznavalci in strokovnjaki trajnostne mobilnosti. Nabor tem je bil zelo pester; od boljšega zdravja, ki ga bodo prinesla električna vozila, kako tujci gledajo na infrastrukturo (Smatrics, ki se odkrito spogleduje z vstopom na slovenski trg), o baterijah, ki so trenutno še vedno zaviralo večji in hitrejši proizvodnji električnih vozil,...

Gostujoča država je bila tokrat Nizozemska, ena najbolje razvitih in najbolj ambicioznih držav na področju trajnostne mobilnosti. Nizozemska ima pred Slovenijo veliko prednosti: od bistveno višjega BDP-ja, do obilice lastne vetrne energije, in nenazadnje do izredno ravne pokrajine, ki je pisana na kožo električnim avtomobilom. Vendar pa vse te prednosti ne smejo biti izgovor, da se slovenci ne bi zgledovali po njih.

Tudi največji slovenski projekt na področju trajnostne mobilnosti EDISON je imel na simpoziju pomembno besedo. Gre za ambiciozen projekt več kot šestdesetih partnerjev iz različnih področij; od občin, mest, od industrije, raziskovalnih ustanov (univerz in srednjih šol) ter največjih slovenskih podjetij. Namen EDISONa je, da bi postala Slovenija referenčna država na področju trajnostne mobilnosti, ter znanje in dosežke širiti tudi v druge države. Direktorica SRIP ACS+ Tanja Mohorič je predstavila tudi izredno ambiciozen projekt Razvojno-inovacijskega centra.

Seveda se predavatelji in razpravljavci niso mogli izogniti letnici 2030 ter strategiji o alternativnih gorivih v prometnem sektorju, ki jo je par dni pred simpozijem potrdila vlada. Pri strategiji gre za to, da se ne bodo smeli več prodajati avtomobili, ki bodo prispevali več kot 50 gramov CO2 na kilometer v ozračje. To bodo tudi priključni hibridi, proizvajalci avtomobilov pa tudi že obljubljajo, da se bo do takrat našel tudi kak bencinski ali dizelski avtomobil z izredno nizko porabo.

Na simpoziju so poleg strokovnjakov, ter predstavnikov velikih podjetij sodelovali tudi predstavniki civilne družbe; DEMS (Društvo za električno mobilnost Slovenije), ki so predstavili svoje videnje prihodnosti ter težav s katerimi se soočajo.
Pomembno vlogo na Simpoziju so spet igrali prav členi DEMSa. Primož Lemež je organizator simpozija, Marko Logonder je pripravil izredno zanimivo predavanje o baterijah, Teo Bunta o zdravstvenem vidiku uvedbe električnih avtomobilov, Ignac Završnik je predstavil delovanje DEMSa, svoje videnje električnega avtomobila pa je podal vedno zanimiv in provokativen Andrej Pečjak. Po njegovem predavanju pa se je vnela živahna debata med zagovorniki hitrejšega in počasnejšega prehoda v emobilnost.

Žal pa smo spet pogrešali predstavnike avtomobilskih zastopnikov. Očitno so prav oni v tem trenutku največji zaviralci večjega prodora električnih avtomobilov na slovenski trg.

Organizatorji simpozija SRIP ACS+ ter Emobility so obljubili, da bodo simpozij na temo emobilnosti ponovno pripravili prihodnje leto.

****

Dodatne informacije: SRIP ACS+, Dunja Podlesnik, 01/ 236 17 35, evokb/qpemftojlAbdt.hj{/tj


Avtomobilska industrija v Sloveniji prispeva okvirno 10% k bruto družbenemu proizvodu ter več kot 20 % k slovenskemu izvozu, vsi člani SRIP ACS+ pa, vključujoč vsa področja mobilnosti, prispevajo k bruto družbenemu proizvodu več kot 17 %.
Panoga ustvari 7,5 milijarde evrov letnih prihodkov. V slovenski avtomobilski industriji deluje več kot 100 dobaviteljev 1 in 2 nivoja in več kot 600 poddobaviteljev nižjih nivojev dobaviteljske verige. Poleg tega pa več kot 25 % vseh nagrajenih inovacij Gospodarske zbornice Slovenije izhaja iz avtomobilske industrije.