Skip to main content

Sodelovanje v raziskavi projekta BRAVE

V četrtek 14.6.2018 je GIZ ACS, Slovenski avtomobilski grozd sodeloval pri raziskavi projekta BRAVE - BRidging gaps for the adoption of automated vehiclesw (www.brave-project.eu), ki ga financira Evropska komisija v okviru programa Obzorje 2020.

Glede na obstoječe prototipe avtonimnih vozil, ki jih bo prispeval konzorcij partnerjev  v projektu BRAVE izvajajo multidisciplinarne raziskave, da zadostijo potrebam vseh uporabnikov, drugih deležnikov v cestnem prometu in vidikom ostalih deležnikov, ki so ključni za pripravo novih tržnih produktov.
Podatki zbrani v projektu, bodo služili izboljšavam asistenčnih sistemov, ki jih bo projektni konzorcij predstavil ob zaključku projekta.

Naslov raziskave: Čas prevzema kontrole nad vozilom med manevri premikanja na odprti cesti.

Testno vozilo v raziskavi je bilo Mercedez Benz S limuzina s paketom sistemov Asistent za vožnjo. Kombinacija varnosti in asistenčnih sistemov, ki se dopolnjuje, prispevajo k razbremenitvi voznika, zmanjšanju tveganja nezgod ter k večji zaščiti potnikov in drugih udeležencev v prometu.



Kako deluje:

  • Aktivni asistent za ohranjanje razdalje DISTRONIC uravnava razdaljo do vozila pred njim do hitrosti 210 km/h
  • Aktivni zavorni asistent s funkcijo za križišče in fukcijo zaviranja v sili na koncu zastoja lahko pomega preprečevat nezgode z vozili pred njim in pešci, ki prečkejo pot, oziroma omiliti silo naleta
  • Aktivni asistent za zaustavitev v sili se kativira, ko se voznik ne odzove na več zahtev inteligentnega sistemna, ki opozarja na vožnjo brez rok, in ne prime volana. V tem primeru vozilo na voznem pasu zavira do zaustavitve.
  • Aktivni asistent za ohranjanje smeri voznika opozori pred nenamernim zapuščanjem voznega pasu in zaviranjem prispeva k temu, da vozilo zapelje nazaj na ustrezni vozni pas.
  • Aktivni asistent za ohranjanje smeri lahko voznika pri hitrosti od 80 do 180 km/h podpira pri udobni menjavi voznega pasu, ko voznik to nakaže z aktiviranjem smernika in sistem zazna, da situacija to omogoča.
  • Aktivni asistent za mrtvi kot lahko voznika pri menjavi voznega pasu opozori na vozila v mrtvem kotu in z enostranskim zaviranjem prispeva k temu, da se prepreči morebitni trk.
  • Krmilni asistent za izogibanje oviram lahko pomaga vozniku, če se ta v nevarni situaciji odloči, da s eizogne pešcu, ki ga je z radarjem in stereo kamero zazna asistenčni sistem.
  • Sistem PRE-SAFE PLUS lahko pred morebitnim trkov v zadek sproži preventivne ukrepe za zaščito potnikov, med katere spada opozarjanje vozil, ki vozijo za vozilom, aktiviranje zateznika varnostnega pasu ali zaviranje vozila v mirovanju.

****

Dodatne informacije: SRIP ACS+, Dunja Podlesnik, 01/ 236 17 35, dunja.podlesnik@acs-giz.si 

________________________________________________________________________________________________

Avtomobilska industrija v Sloveniji prispeva okvirno 10% k bruto družbenemu proizvodu ter več kot 20 % k slovenskemu izvozu, vsi člani SRIP ACS+ pa, vključujoč vsa področja mobilnosti, prispevajo k bruto družbenemu proizvodu več kot 17 %.
Panoga ustvari 7,5 milijarde evrov letnih prihodkov. V slovenski avtomobilski industriji deluje več kot 100 dobaviteljev 1 in 2 nivoja in več kot 600 poddobaviteljev nižjih nivojev dobaviteljske verige. Poleg tega pa več kot 25 % vseh nagrajenih inovacij Gospodarske zbornice Slovenije izhaja iz avtomobilske industrije.