Skip to main content

Poročila o učinkih uvoza avtomobilov in avtomobilskih delov na nacionalno varnost ZDA

S strani Veleposlaništva RS v Washingtonu smo prejeli obvestilo o objavljenem poročilu o učinkih uvoza avtomobilov in avtomobilskih delov na nacionalno varnost ZDA.

Ob izteku zakonsko določenega roka je v nedeljo, Ministrstvo za trgovino Beli hiši posredovalo poročilo o vplivu uvoza avtomobilov in avtomobilskih delov na nacionalno varnost na podlagi 232. člena. Predsednik ima sedaj 90 dni časa za odločitev (do 18. 5. 2019), ali bo na osnovi poročila uvedel posebne ukrepe (npr. uvedba carin). Kakšna je vsebina poročila lahko zaenkrat samo ugibamo, vendar so dosedanja (jeklo, aluminij, Kitajska) vodila do uvedbe carin za proizvode, ki so bili predmet preiskav.
Tako EK kot Japonska, ki se pogovarjata o novih trgovinskih dogovorih, sta opozorili, da je bilo načeloma dogovorjeno, da v času pogovorov ne bo prišlo do uvedbe novih carin, in pričakujeta, da bo PR Trump spoštoval dane obljube.

Na napoved morebitne uvedbe carin za avtomobile so se že odzvala tudi različna ameriška poslovna združenja, ki opozarjajo na škodljive posledice morebitne uvedbe carin na ameriško gospodarstvo in potrošnike. Dejstvo je, da so ameriški proizvajalci del mednarodnih dobaviteljskih verig, tako da bi carine na avtomobilske dele negativno vplivale tudi na njihovo poslovanje in delovno silo. Dodatne carine bi posledično pomenile tudi dražje avtomobile, ne samo uvožene, kar bi imelo negativen vpliv na prodajo. Po nekaterih ocenah bi se lahko avtomobili podražili za od 2.000 do 7.000 USD.

Pošiljamo nekaj povezav do reakcij ameriških poslovnih združenj:
• Globalautomakers/Here For America: Automakers Criticize Lack of Section 232 Transparency
• Driving American Jobs: Auto trade groups unite against Trump tariffs
• Motor and Equipment Manufacturers Association:  MEMA Calls for Immediate Release of Section 232 Tariff Report
• Auto Alliance:    In anticipation of the upcoming U.S. Department of Commerce report on whether vehicle imports pose a national security risk to the United States, the Alliance of Automobile Manufacturers released the following statement
• National Auto Dealers Association:  Even With USMCA Exemptions, 232 Tariffs Remain Biggest Threat to Vehicle Prices, Jobs, Consumers
• AIADA: Auto Dealers Respond to the Department of Commerce's 232 National Security Report
• AAPC:  www.americanautocouncil.org

Na povezavi https://www.cargroup.org/wp-content/uploads/2019/02/US-Consumer-Economic-Impacts-of-US-Automotive-Trade-Policies-.pdf) je objavljena raziskava Centra za avtomobilske raziskave o negativnem vplivu carin na gospodarstvo in delovna mesta.

**** 

Dodatne informacije: SRIP ACS+, Dunja Podlesnik, 01/ 236 17 35, evokb/qpemftojlAbdt.hj{/tj 

__________________________________________________________________________

srip Avtomobilska industrija v Sloveniji prispeva okvirno 10% k bruto družbenemu proizvodu ter več kot 20 % k slovenskemu izvozu, vsi člani SRIP ACS+ pa, vključujoč vsa področja mobilnosti, prispevajo k bruto družbenemu proizvodu več kot 17 %.
Panoga ustvari 7,5 milijarde evrov letnih prihodkov. V slovenski avtomobilski industriji deluje več kot 100 dobaviteljev 1 in 2 nivoja in več kot 600 poddobaviteljev nižjih nivojev dobaviteljske verige. Poleg tega pa več kot 25 % vseh nagrajenih inovacij Gospodarske zbornice Slovenije izhaja iz avtomobilske industrije.