Evropsko združenje proizvajalcev avtomobilov ACEA ugotavlja, da so denarne in davčne spodbude v EU ključne za prehod na električna vozila. Medtem, ko je avtomobilska industrija naredila pomemben napredek z naložbami v elektromobilnost in razširila ponudbo cenovno dostopnih električnih modelov vozil, je prehod na baterijska električna vozila v EU še vedno neenakomeren.
Podatki ACEA jasno kažejo, da je uvajanje baterijskih električnih vozil (BEV) veliko v državah z visokimi dohodki, kot so Danska, Nizozemska in Finska. V teh državah BEV-ji postajajo množična oblika vozil, medtem ko v državah članicah z nižjimi in srednjimi dohodki ter omejeno kupno močjo, tržni delež BEV-jev še vedno ostaja pod 7 %. Ta odstotek lahko hitro spremenijo ciljno usmerjeni vladni ukrepi in spodbude.
To dokazujejo nedavni primeri iz Slovenije, Poljske, Španije in Portugalske, kjer so spodbujevalne sheme konkretno povečale registracije BEV-jev. Ne glede na to, ali gre za nepovratna sredstva, davčne oprostitve ali večplastne sisteme bonusov, ti programi zmanjšujejo finančne ovire in krepijo zaupanje potrošnikov. Slovenija je tako zabeležila 89-odstotno rast registracij baterijskih električnih vozil, Poljska pa jih je celo podvojila.
Podrobnosti si preberite v študiji ACEA.
****
Dodatne informacije: SRIP ACS+, Erik Blatnik, 01/ 236 17 35, erik.blatnik@acs-giz.si
______________________________________________________________________________________
Avtomobilska industrija v Sloveniji ustvari okvirno 10 % bruto družbenega proizvoda in skoraj 25 % slovenskega izvoza (vir: SPIRIT Slovenija). Vsi člani SRIP ACS+, vključujoč tudi vsa področja mobilnosti, pa k slovenskemu BDP-ju prispevajo več kot 17 %. Naši člani ustvarijo več kot 8 milijard evrov letnih prihodkov, večina jih deluje kot dobavitelji 1. in 2. nivoja globalnim proizvajalcem vozil. Letno člani SRIP ACS+ prejmejo več kot 25 % vseh nagrajenih inovacij Gospodarske zbornice Slovenije izhaja iz avtomobilske industrije.