9. MAREC 2022: VPLIV DOGAJANJA V UKRAJINI NA AVTOMOBILSKO INDUSTRIJO
INFORMACIJE O VPLIVU RUSKO-UKRAJINSKE VOJNE NA NEMŠKO GOSPODARSTVO
Po poročanju nemškega gospodarskega časnika Handelsblatt se veliko število nemških podjetij v Rusiji in Ukrajini sooča s številnimi težavami zaradi izbruha rusko-ukrajinske vojne.
Po podatkih Nemško-ruske gospodarske zbornice v tujini AHK je v Rusiji trenutno dejavnih 3651 nemških podjetij. Nemška podjetja so med najbolj aktivnimi tujimi vlagatelji v Rusiji. Tiskovni predstavnik Združenja nemških industrijskih in trgovinskih zbornic (DIHK) izpostavlja pomen visokih stopenj donosnosti nemških investicij v Rusiji.
Pred invazijo se je zunanja trgovina z Rusijo nekoliko okrepila. Po podatkih DZ-Bank Rusija zaseda 14. mesto med najpomembnejšimi ciljnimi državami nemškega izvoza v tujino, kar predstavlja 1,9% celotnega nemškega izvoza, po podatkih DIHK pa je Rusija na 12. mestu med najpomembnejšimi državami nemškega uvoza, kar predstavlja 2,8% celotnega nemškega uvoza.
Po podatkih Zveznega statističnega urada največji del blagovne menjave med Rusijo in Nemčijo odpade na surovine, vozila in stroje. Nemški izvoz v Rusijo se je v letu 2021 v primerjavi z letom 2020 okrepil za 15,5% na 26,6 mrd EUR.
Deutsche Bank (DB) je aktivno delovala na ruskem trgu, čeprav je po priključitvi Krima leta 2015 bistveno zmanjšala svoje poslovanje v Rusiji. Tiskovni predstavnik DB je tiskovno agencijo Reuters obvestil, da so zelo zaskrbljeni zaradi aktualne vojne in obvestil, da so pripravili različne scenarije in izdelali načrte za izredne razmere.
Podobno se je odzval tudi Deutsche Telekom, ki je zatrdil, da izvajajo ukrepe za zavarovanje približno 2000 zaposlenih, ki delajo na razvoju programske opreme v St. Petersburgu. Zaposleni v Rusiji med drugim delajo v IT hčerinski družbi T-Systems in so odgovorni za načrtovanje in dokumentiranje širitve optičnih vlaken.
Tudi nemško avtomobilsko industrijo je v precejšnji meri prizadela vojna v Ukrajini. Po podatkih Združenja avtomobilske industrije v Rusiji in Ukrajini imajo dobavitelji in proizvajalci avtomobilov 49 proizvodnih obratov. Po njihovem v sedanji fazi ni mogoče predvideti vseh posledic za podjetja in njihove zaposlene. V lanskem letu so nemški proizvajalci v RF in Ukrajino izvozili skoraj 40.000 vozil, kar predstavlja nekaj manj kot 2% celotnega nemškega izvoza avtomobilov.
Volkswagen je eden med prizadetimi nemškimi proizvajalci avtomobilov, ki z zaskrbljenostjo opazujejo razvoj dogodkov. Vzpostavljeno imajo skupino za krizno upravljanje, ki določa ekonomski vpliv na dejavnost skupine.
Podobno velja za nemškega dobavitelja skupino Bosch, ki je lani v Rusiji ustvarila približno 1,2 mrd EUR prodaje in zaposluje okoli 3400 ljudi. Proizvodni obrat imajo tudi v Ukrajini, v Krakovcu, kjer popravljajo zaganjalnike za avtomobilski trg.
Predstavniki Commerzbanke so obvestili, da imajo omejeno število poslov z Rusijo. Pozorno spremljajo nadaljnji razvoj dogodkov in sproti prilagajajo oceno tveganja, posebej v primeru poostrenih sankcij.
V Združenju nemških industrijskih in trgovinskih zbornic (DIHK) ocenjujejo, da je preuranjeno dajati konkretnejše ocene, saj gospodarske posledice rusko-ukrajinske vojne še niso popolnoma predvidljive, so pa resne.
Po podatkih AHK je okoli 2000 podjetij z nemškim kapitalom prizadetih zaradi ruske invazije znotraj Ukrajine. Po podatkih Deutsche Bundesbank so nemške. neposredne naložbe v Ukrajini leta 2019 znašale 3,6 milijarde evrov. Po skupni vrednosti uvoza in izvoza se Ukrajina trenutno uvršča na 41. mesto med najpomembnejšimi nemškimi trgovinskimi partnerji.
Letalske družbe so za nekaj dni prekinile svoje lete v Ukrajino. Kot odgovor na rusko invazijo je največja nemška letalska družba Lufthansa odpovedala svojo zadnjo destinacijo iz Frankfurta v Lviv na zahodu Ukrajine zaradi varnostnih razlogov.
Hamburška pristaniška in logistična skupina (HHLA) je prenehala delovati na kontejnerskem terminalu v Odesi na jugozahodu Ukrajine. Nemška skupina je že od leta 2001 upravljala kontejnerski terminal na Črnem morju s 480 zaposlenimi in je eden največjih tujih vlagateljev v Ukrajini. Podobno velja za nemškega ponudnika logističnih storitev DB Schenker, ki je prav tako prenehal poslovati v Ukrajini.
Vir: Veleposlaništvo RS v Berlinu
PROIZVODNJA AVTOMOBILOV V RUSIJI IN UKRAJINI
Prejeli smo informacijo o proizvodnji avtomobilov v Rusiji in Ukrajini. Informacijo vam pošiljamo v originalnem zapisu.
- Russian automobile production has been relatively stable since 2014, with a volume of between 1.3 million and 1.7 million units per year, most of which is sold locally.
Exports represent only a very small part of production (5% or 85,000 units in 2021) mainly intended for the former republics attached to Russia during the time of the USSR, such as Belarus, Kazakhstan, Azerbaijan , Uzbekistan, Armenia and Ukraine, these six countries accounting for 90% of Russian automotive exports. Imports represent 15% of car registrations in Russia, i.e. 250,000 units in 2021, mainly from Japan, China, Germany, the USA, Mexico
and Belarus, these six countries representing 80 % of automobile imports in Russia.
- The main manufacturers established in Russia are also those which sell the most in this country and those which export the most. The leader is the Renault-Nissan-Mitsubishi group (which owns the local brand Avtovaz) which represents 34% of the local market and 36% of the volume of cars produced in Russia, followed by the Hyundai-Kia group (23% of the Russian market and 26 % of the volume produced in Russia) and
the Volkswagen group (12% of the Russian market and 11% of the volume produced in Russia).
- Ukraine, for its part, saw its production collapse in 2009 and since 2014 its production has become anecdotal. The Ukrainian automotive market (100,000 sales per year) is supplied almost entirely by imports from Europe, China, Japan and Russia. The leaders of the Ukrainian market are Renault-Nissan, Hyundai-Kia and Volkswagen, as in Russia. The physiognomy of the two markets remains quite similar.
Vir: INOVEV