Na kratko o Elvez
Elvez je napredno proizvodno podjetje, specializirano za dobavo komponent za brizganje plastike, delov za metalizacijo in rešitev kabelske konfekcije strankam po Evropi in svetu. Od tehnično-tehnološkega koncepta do proizvodnje in montaže dobavljajo kakovostne sestavne dele za široko paleto zahtevnih tehničnih industrij, med katerimi prevladuje avtomobilska. Že 30 let strankam ponujajo specifične rešitve na ključ in jim zagotavljajo sestavne dele z najboljšim razmerjem med kakovostjo in ceno, zato jim že dolgo zaupajo številna vodilna globalna podjetja ter njihovi dobavitelji, kot so BMW, Mercedes, Volvo, Renault, Lamborghini, McLaren in drugi.
Tekst: Erik Blatnik, foto: Elvez
Simona Petrič je vajeti družinskega podjetja Elvez – tega je pred dobrimi 30 leti ustanovil njen oče z aktivno prisotnostjo sina in hčere – kot generalna in izvršna direktorica prevzela po letu 2006, ko so sedež in proizvodne prostore podjetja preselili iz Ljubljane v Višnjo Goro. Kot pravi, je v času zelo intenzivnega dela in učenja v družinskem podjetništvu in poslu, od svojih najstniških let naprej ter v obdobju rasti, s podjetjem in zaposlenimi doživela že marsikaj, tako vzpone kot padce.
Vendar so v podjetju kljub temu prekrmarili najrazličnejše izzive in ovire. Tako so postali še zanesljivejši, naprednejši, močnejši in samozavestnejši. Danes Elvez zaposluje skupno 160 ljudi, ki z znanjem, izkušnjami in kompetentnostjo zadovoljujejo najzahtevnejše kupce in deležnike v zahtevni avtomobilski industriji.
Najbolj so ponosni na to, da so v vseh teh letih zadržali odnos do podjetja in zaposlenih in to tudi zdaj, ko so turbulentni časi.
Pred intervjujem ste mi v pogovoru povedali, da vas in vaše zaposlene najbolje označujejo poštenost, odgovornost in pripadnost. Zakaj ravno te tri besede?
To so glavne oznake našega podjetja in lastnikov. Trudimo se jih vgrajevati v naš poslovni DNK. Poštenost je to kar gradimo že od temeljev. Ob tem smo zrasli. Pošten je vredno biti in ostati. Odgovornost, ki se začne že v osnovni družini z odnosi in nato preide v delovno okolje, bi morali imeti vsi zaposleni. Vsak od nas se mora zavedati svoje lastne odgovornosti in vedeti, kaj je njegova naloga in kaj je naš skupen cilj, tako vodilnih kot vseh ostalih v podjetju, nenazadnje pa v tem kontekstu tudi države. In pa pripadnost, ki je pomembna in tudi bistvena. Tu mislim v smislu, da si kot posameznik pripaden najprej sebi in družini, nato okolju kjer živiš in ustvarjaš ter delovno-kariernemu okolju, pa nenazadnje tudi svoji in naši domovini. Da se zavedamo, kam spadamo in kaj nas skupnega zaznamuje kot slovenski narod, tudi in predvsem v poslovno-gospodarskem pomenu, ki je bistven za blaginjo države.
Delujete že dobrih 30 let. Na kaj ste v tem času najbolj ponosni? Na katere dosežke?
Najbolj smo ponosni na to, da smo v vseh teh letih zadržali nivo ponižne skromnosti in spoštljivega odnosa do sebe, do podjetja, do družbenega in poslovnega okolja, zaposlenih ter vseh deležnikov v poslu. In to kljub temu, da so vedno bolj nenavadni in turbulentni časi, tudi za posel globalno. Svet in biznis je iztiril iz okvirjev. Gre v smer »ponorelega sveta«. Utečenih korektnih pravil žal ni več in vsak jih še dodatno kreira po svoje, zato je sporazumevanje med poslovnimi partnerji in vsemi vključenimi v posel vedno večji izziv. Večkrat smo v vseh teh letih premagali še tako težke poslovne razmere in iz njih izšli močnejši. To dokazuje, da smo vztrajni, potrpežljivi, pa tudi pogumni. Ničesar ne prepuščamo naključju, od sebe vedno pričakujemo in dajemo svoj optimalni maksimum. Leta nazaj smo bili zaradi uspešnega poslovanja tudi hitrorastoče podjetje.
Za izdelovanje kablov, ki jih v svoja vozila vgrajujejo imena, kot so BMW, Mercedes, Volvo, Renault, Lamborghini in McLaren, je treba imeti spretne prste in dober vid.
Kaj lahko partnerji in tisti, ki sodelujejo z vami pričakujejo od Elveza? V čem ste inovativni, posebni, zares dobri?
Od sebe dajemo delovno-poslovno korektnost in to pričakujemo tudi od drugih partnerjev v poslu. Dogovore in pričakovanja se trudimo maksimalno izpolniti in dogovoriti v obojestransko ali večstransko korektnost in korist. To je izhodiščna osnova, ki pa danes ni več vedno in enako spoštovana za vse deležnike. Tudi takrat, ko stvari niso tako enostavne in ko je treba najti določene kreativne ali konstruktivne rešitve. Partnerji od nas lahko pričakujejo zavedanje poslovne in dogovorne zanesljivosti ter korektni pristop v procesu poslovnega sodelovanja. Smo tudi fleksibilni, saj skušamo najti stabilne rešitve in dokazati, da smo vredni in zanesljivi poslovni partnerji. Na tem smo gradili in se dokazovali dolga leta. Žal časi niso več taki kot so bili še desetletje ali dve nazaj, ko so poslovni odnosi imeli več enakopravne veljave, a za nas jih še vedno imajo in to je zavestno jedro našega poslovnega delovanja. Prepričani smo, da je in ostaja to bistveni temelj vsega, ne glede na zahtevne in kaotične globalne poslovne razmere okoli nas.
Zaupajo vam ena najpomembnejših imen avtomobilske industrije. V čem ste drugačni od drugih? Zakaj kupci pridejo do vas in ne do nekoga drugega, do vaše konkurence?
Želimo se dokazati z odgovornim in korektnim sodelovanjem. Razumemo in se zavedamo, da ne moremo ničesar prehitevati, na hitro narediti čez noč. S tradicijo in prepoznavo, znanjem in kompetencami, trdnim delom in napredovanjem, izpolnjevanjem in dostavljanjem dogovorjenega skušamo vedno znova dokazati, da smo zaupanja vredni in dolgoročno zanesljivi partnerji. Nikoli nismo odstopili od nobenega posla. Vse smo dobavili kot smo se dogovorili. Nikoli nismo pustili nikogar na cedilu, četudi smo imeli zahtevne razmere in okoliščine. In to zavedanje je nekaj izjemnega. V poslu ni vedno idealno oziroma sploh nikoli ne bo, a teh osnovnih smernic ter izhodiščnih odnosov in sodelovalnih temeljev se pa želimo in skušamo zavestno držati. Zato nam naši kupci zaupajo in tako lažje prebrodimo tudi večje in skupne izzive pri projektih in poslih.
V Elvezu se spogledujejo tudi z obrambno industrijo, kjer bo v prihodnje na voljo veliko tržnih priložnosti in izzivov, zato si želijo biti zraven tudi na tem področju.
Zakaj pa članstvo v ACS? Kaj pridobivate z njim? Kako vam pomaga pri rasti?
Zelo smo veseli, da v Sloveniji obstaja takšno združenje, saj ima naša država močno tradicijo dobaviteljev in proizvajalcev avtomobilski industriji. ACS je den bolj pomembnih v Sloveniji na področju industrije in zato pomembno pripomore k našemu razvoju. Razni dogodki, obiski in konference, ki jih organizira ACS, so pomembni za mreženje in pridobivanje novih partnerstev in poslov ter sodelovanje v projektih Misije GREMO. Želela pa bi si, da bi s pomočjo ACS-a in države ter gospodarske diplomacije pripeljali v Slovenijo tudi kakšnega tujega proizvajalca avtomobilov. Verjamem, da so trenutno tudi na tej temi močne priložnosti, a se moramo intenzivno lotiti dela, da nas ostala industrijska okolja in interesi ne prehitijo.
Kaj konkretno imate v mislih?
Tukaj lahko člani stopimo proaktivno skupaj in naredimo kaj bolj napredno-bistvenega na tej tematiki in bodoči zgodbi, ki je dobra in že skoraj nujna za vse, ki delujemo v slovenski avtomobilski industriji. In ACS je na tem področju najbolj ključen in pomemben akter v tem našem skupnem interesu. Najprej pa se moramo hitro in načrtno strateško dogovoriti, kaj nam je pravi in skupni cilj, ter kaj daje vsem nam nove priložnosti. Tukaj sta tudi država in vlada, da se tudi onidve odgovorno in konkretno opredelita do tega vprašanja.
Kje vidite Elvez čez pet, deset let? Kakšna je vaša vizija razvoja podjetja?
Verjamem, da zgolj rast in dobiček podjetja nista edina bistvena in pomembna. Predvsem si želimo biti stabilni in slediti poslovni poti, ki prinaša prave in ambiciozne izzive in priložnosti. Trenutno večinoma proizvajamo za avtomobilsko industrijo. To bi si želeli razpršiti tudi na druge dejavnosti in področja v industriji, saj biti odvisen od le ene tako zahtevne področne panoge ni dobro in vedno prinaša več poslovnega tveganja. Želimo si in delamo na tem, da se specializiramo za proizvodnjo kompleksnih in povezanih nišnih produktov in tehnologij, ki smo jih dosegli in razvili, ter to ponudimo tudi novim kupcem na trgu. V zadnjem času pa se spogledujemo tudi s tehnično obrambno industrijo, kjer bo verjetno v prihodnje na voljo kar veliko tržnih priložnosti in izzivov. Naša paleta produktov je široka, zato smo optimistični, da lahko z našimi plastičnimi izdelki in specialnimi kabli prepričamo tudi kakšnega novega kupca. Ob vsej tej zahtevni in globalni močni konkurenci, ki ni enostavna, se dobro zavedamo, da moramo vedno iskati ter najti svojo pravo poslovno nišo in biti v njej kot partner dobri in najboljši.
****
Dodatne informacije: SRIP ACS+, Erik Blatnik, 01/ 236 17 35, erik.blatnik@acs-giz.si
O SRIP ACS+
Avtomobilska industrija v Sloveniji ustvari okvirno 10 % bruto družbenega proizvoda in skoraj 25 % slovenskega izvoza (vir: SPIRIT Slovenija). Vsi člani SRIP ACS+, vključujoč tudi vsa področja mobilnosti, pa k slovenskem BDP-ju prispevajo več kot 17 %. Naši člani ustvarijo več kot 8 milijard evrov letnih prihodkov, večina jih deluje kot dobavitelji 1. in 2. nivoja globalnim proizvajalcem vozil. Letno člani SRIP ACS+ prejmejo več kot 25 % vseh nagrajenih inovacij Gospodarske zbornice Slovenije.