Slovenska podjetja tudi na sejmu Automechanika Istanbul
16. 04. 2014 | Novice
Ljubljana, 16. april 2014 – Na nedavnem sejmu Automechanika Istanbul, ki je eden najpomembnejših sejmov ne le za Turčijo, temveč tudi za ves Bližnji Vzhod, severno Afriko in deloma tudi Azijo, so se predstavila tudi štiri slovenska podjetja in Slovenski avtomobilski grozd (ACS). Turški trg predstavlja za Slovenijo zelo velik potencial, zato je sodelovanje s turško avtomobilsko industrijo tudi ena izmed prioritet ACS.
Med več kot 1300 razstavljavci, ki so se od 10. do 14. aprila predstavili na skupno 35.000 m2 razstavnih prostorov, so se na skupni stojnici predstavila tudi podjetja Argas iz Senovega, Tesnila GK iz Prevalj, Talum Ulitki iz Kidričevega in Gorenje GAIO iz Šoštanja. To je bila prva skupna predstavitev avtomobilske regije jugovzhodne Evrope na sejmu Automechanika Istanbul, kjer so poleg slovenskih sodelovala še srbska in makedonska podjetja.
Automechanika Istanbul je eden od trinajstih sejmov pod blagovno znamko Automechanika, ki jih Frankfurtski sejem organizira po vsem svetu. Na sejmu Automechanika Istanbul se predstavljajo ponudniki orodja in opreme za servisne delavnice, avtomobilskih sestavnih in nadomestnih delov, dodatne opreme pa tudi opreme za bencinske servise in avtopralnice. V porastu je tudi ponudba v segmentu za e-mobilnost. Ker se na sejmih Automechanika predstavljajo tudi proizvajalci sestavnih delov, predstavljajo sejmi Automechanike pomembno poslovno stičišče med njimi in avtomobilskimi proizvajalci. Na pomen in priljubljenost Automechanike Istanbul kaže tudi število razstavljavcev in obiskovalcev, ki iz leta v leto narašča, saj je prvega sejma leta 2001 udeležilo nekaj več kot 19 tisoč obiskovalcev iz 53 držav, lani pa jih je bilo že skoraj 44 tisoč iz 110 držav. Zato je z letošnjim letom sejem postal letni, medtem ko je bil prej bienalni.
Kako velik potencial predstavlja turški trg za slovenska avtomobilska podjetja, pove podatek, da v Turčiji deluje 20 domačih in tujih proizvajalcev osebnih in gospodarskih vozil s skupno zmogljivostjo proizvodnje 1.671.000 enot. Gre za podjetja Erkunt, Tuerk Traktoer in MAN v Ankari, Basak, Toyota in Otokar v Adapazanu, Honda in Hyundai v Izmitu, Isuzu in Daimler v Istanbulu, Ford v Goelcueku in Eskisehirju, FIAT in Renault v Bursi, Karsan, Gueleryuez in BMC v Izmiru, Tuemosan v Konyi, Daimler v Aksarayu in Temsa ter ISOTO v Adani. V Turčiji je razvita izjemno močna dobaviteljska veriga, ki se povezuje v združenje turških proizvajalcev delov in komponent TAYSAD, ki je bilo ustanovljeno v letu 1978. Trenutno združuje 310 članov z letnim prometom 17,5 mlrd evrov, od tega 6 mlrd evrov izvoza ter s 100.000 zaposlenimi. V zadnjem desetletju beleži turška avtomobilska industrija izjemno rast, saj se je zmogljivost proizvodnje vozil od 2002 do 2012 povečala za 1,6-krat, domači trg za 2,1-krat (818.000 vozil v 2012), izvoz za 2,8-krat (19,3mlrd USD v 2012) in proizvodnja za dvakrat (1,073.000 vozil v 2012).
Sodelovanje s turško avtomobilsko industrijo je tudi ena od prioritet v poslovni politiki ACS. ACS je integrator v regiji, to idejo, ki so jo imeli v viziji že od začetka, pa so uresničili prek projektov mednarodnega razvojnega sodelovanja preko organizacije ZN za industrijski razvoj UNIDO. V zadnjem času pa povezovanje podpirajo tudi proizvajalci vozil v regiji, kot so Renault, FIAT in VW, ki v tem že vidijo sinergijske učinke na nabavni strani. V sodelovanju s turškim združenjem dobaviteljev avtomobilske industrije TAYSAD je ACS organiziral že več medpodjetniških srečanj v Turčiji in Sloveniji, na katerih so se lahko udeleženci prepričali o hitrem razvoju turške avtomobilske industrije v zadnjih letih in identificirali področja za sodelovanje ter skupno izkoriščenje poslovnih priložnosti.
Direktor ACS Dušan Bušen je ob tem dejal: »Priložnosti vidimo predvsem v sodelovanju pri projektih za proizvajalce vozil, ki se nahajajo tako v srednji Evropi kot tudi v Turčiji (Renault, FIAT, Ford) in pri projektih v bivših državah SND (bivša Sovjetska Zveza). Srečanja so se izkazala kot obojestransko koristna, predvsem pa se je pokazalo, da so poslovne priložnosti v tej panogi široko odprte tudi za slovenska podjetja. Krepitev poslovnih vezi med avtomobilskimi dobavitelji obeh držav tako predstavlja skupen, a zelo pomemben poslovni cilj ACS in TAYSAD.«
Dodatne informacije: GIZ ACS, Dunja Podlesnik, T 01 2361 735, E: dunja.podlesnik@acs-giz.si
Več o ACS:
Slovenski avtomobilski grozd (ACS) je interesno združenje slovenske avtomobilske dobaviteljske industrije, ki že več kot deset let vso energijo vlaga v rast in razvoj svojih članov. V preteklem obdobju smo prav na podlagi lastnega znanja in z intenzivnim vlaganjem v tehnologijo ter razvoj prerasli iz majhne skupine med seboj nepovezanih podjetij in institucij v tesno povezano mrežo razvojnih partnerjev večine najpomembnejših svetovnih proizvajalcev avtomobilov. Danes ACS povezuje 64 podjetij in institucij znanja z več kot 20 tisoč zaposlenimi. Podjetja ustvarijo več kot 3,3 milijarde evrov, od tega prek 80 odstotkov izvoza. Skupaj s proizvajalcem vozil REVOZ v Sloveniji to predstavlja kar 21 odstotkov celotnega slovenskega izvoza in 10 odstotkov BDP.