11. MAREC 2022: VPLIV DOGAJANJA V UKRAJINI NA AVTOMOBILSKO INDUSTRIJO

INFORMACIJE O VPLIVU RUSKO-UKRAJINSKE VOJNE NA NEMŠKE PROZIVAJALCE VOZIL 

Nemško avtomobilsko industrijo, poleg pomanjkanja posameznih delov (čipi, kabli), dodatno bremeni rusko-ukrajinska vojna in s tem povezane sankcije proti Rusiji. Avtomobilska podjetja VW, BMW in Mercedes so prisiljeni v omejitev proizvodnje, saj nekateri dobavitelji niso zmožni pravočasne zagotovitve dostave posameznih delov.
Po poročanju nemških medijev bi lahko v več obratih nemških avtomobilskih proizvajalcev prišlo celo do ustavitve proizvodnje. Mediji navajajo izjavo tiskovnega predstavnika skupine VW, ki je obvestil, da je bila proizvodnja električnih avtomobilov v tovarnah v Zwickauu in Dresdnu nedavno začasno zaustavljena. Slednje naj bi bila posledica pomanjkanja komponent, predvsem kablov iz Ukrajine.
Mediji poročajo, da se bo proizvodnja na sedežu VW v Wolfsburgu verjetno od prihodnjega tedna postopno omejila. Kaže, da bodo od 14. marca popolnoma ustavili proizvodnjo v Wolfsburgu, podobno velja za Hannover. Omenjeno bo negativno vplivalo tudi na ostale dobavitelje skupine. V VW zatrjujejo, da je potrebno vsako lokacijo proizvodnje obravnavati posamično in iskati alternativne rešitve. VW je zato ustanovil tudi posebno krizno skupino zaradi eskalacije vojne v Ukrajini. Po poročanju revije »Der Spiegel« ozka dostavna grla poleg VW bremenijo tudi proizvodnjo znamk Audi, Porsche, Seat in Škoda.
Vojno v Ukrajini čutijo tudi drugi nemški avtomobilski proizvajalci, kot sta BMW in Mercedes-Benz, ki ju lahko doleti podobna usoda večtedenske ustavitve proizvodnje v evropskih tovarnah. Kriza čipov že nekaj časa upočasnjuje proizvodnjo in prodajo v nemški avtomobilski industriji. Zaradi pomanjkanja polprevodnikov je VW utrpel veliko škodo, kljub precejšnjemu povpraševanju po novih avtomobilih.
Po razpoložljivih informacijah je bilo v tovarni VW v Wolfsburgu v lanskem letu izdelanih približno 400.000 avtomobilov, kar je 330.000 avtomobilov manj, kot je bilo načrtovano, predvsem zaradi pomanjkanja elektronskih komponent. Po mnenju poznavalcev avtomobilske industrije bi se lahko ozka grla v ponudbi, povezana s krizo čipov zavlekla še v prihodnje leto.

Vir: Veleposlaništvo RS v Berlinu

Nazaj