KAKO BITI KAR NAJBOLJE PRIPRAVLJENI NA NARAŠČAJOČO ELEKTROMOBILNOST


Sodobni avtomobilski svet, gnan z nujno agendo dekarbonizacije vseh in vsega, vse bolj opredeljujejo električni pogonski sklopi in digitalizacija. To občutijo tudi številni avtomobilski dobavitelji, ki se morajo pospešeno prilagajati in odzivati na novo realnost. Z elektrifikacijo se bosta namreč poraba in s tem tudi prodaja številnih komponent vozil, kot so baterije in električni motorji, močno povečala.


Kljub temu bo večina delov ostala enaka ali podobna kot danes v vozilih z motorji z notranjim zgorevanjem. Tako se bodo dobavitelji še naprej osredotočali na svoje jedrne komponentne vozila. V družbi McKinsey & Company ocenjujejo, da bo bodo sestavni deli za električna vozila in napredno elektroniko, kot so električni pogonski sklopi, napredni sistemi za pomoč vozniku in infozabavna elektronika, do leta 2030 predstavljali 36 odstotkov trga (trenutno ga le 11 odstotkov).


Ključni pa bodo še naprej osnovni sestavni deli vozil, vključno z osnim sistemom, vzmetenjem, osnovno karoserijo oz. t.i. karoserijo v belem ter sprednjo in zadnjo konstrukcijo. Ti bodo do leta 2030 še vedno zajemali 55 odstotkov vseh prihodkov na trgu (danes 69 odstotkov), avtoindustrija pa bo z njimi ustvarila kar 886 milijard dolarjev prihodkov (leta 2022 so jih 748 milijardami dolarjev).


Vas zanima, kako se prilagoditi na naraščajočo elektrifikacijo vozil, kje so izzivi in priložnosti, kakšne so dejanske številke in napovedi strokovnjakov, kako se odzvati na novo realnost? Odgovore dobite TU.

 

Nazaj