MEROSLOVJE JE PODLAGA ZA KAKOVOST IN RAST

Na kratko o LOTRIČ Metrology

Skupina LOTRIČ Metrology, ustanovljena leta 1991 združuje več kot 190 strokovnjakov na področju meroslovja, večinoma elektroinženirjev, strojnikov, elektrotehnikov in IT strokovnjakov. Z 10 podjetji so prisotni v 8 državah (Slovenija, Hrvaška, Bosna in Hercegovina, Srbija, Severna Makedonija, Nemčija, Avstrija in Saudova Arabija). Ukvarjajo se s kalibracijami, preskušanjem, overitvami, kontrolami, kvalifikacijami in certificiranji. Sodelujejo s podjetji vseh velikosti s področja industrije, farmacije, medicine in mobilnosti. So vodilni ponudnik meroslovnih rešitev na ključ, saj za večino partnerjev pokrivajo več kot 95 % vseh meroslovnih potreb. V zadnjih letih skupina v ospredje postavlja razvoj lastnih meroslovnih izdelkov in rešitev po meri naročnika.

Več kot 190 strokovnjakov Skupine LOTRIČ Metrology je prepričanih, da si je zaupanje, tako pomembno v meroslovju, treba zaslužiti in ga upravičiti.

Sodobni svet brez meroslovja ne bi mogel delovati in se razvijati. Zagotavlja namreč natančnost in zanesljivost, omogoča mednarodno trgovino in sodelovanje, podpira inovacije in tehnološki napredek, varuje zdravje in okolje ter izboljšuje kakovost življenja. Brez njega denimo ne bi mogli zagotoviti točnosti in zanesljivosti meritev, ki so nujno potrebne za varno in učinkovito delovanje letal, vlakov, avtomobilov in drugih transportnih sredstev sodobne mobilnosti.

Tega se že več kot tri desetletja zelo dobro zavedajo v družinski multinacionalki LOTRIČ Metrology, kjer so skozi vsa ta leta postali sinonim za odličnost in trajnost ter pomemben sokreator razvoja in inovacij sodobne mobilnosti. Kako? S čim so to dosegli, kakšno vizijo imajo in kaj bi radi dosegli ter, seveda, na kaj so najbolj ponosni? O tem smo se pogovarjali z Juretom Thalerjem, direktorjem razvoja v LOTRIČ Metrology, kjer so prepričani, da je si je zaupanje, tako pomembno v panogi meroslovja, treba zaslužiti in ga upravičiti.

Direktor razvoja Jure Thaler pravi, da morajo biti zaradi hitro spreminjajoče avtomobilske industrije tudi v meroslovju zelo prilagodljivi in fleksibilni.

S katerimi besedami, če si jih lahko izberete nekaj, bi kar najbolje opisali vašo skupino?

Na prvem mestu je zagotovo STROKOVNOST in KAKOVOST. Temu sledi ZAUPANJE in POŠTENOST. Potem sta pa tu še TOČNOST in ČISTOST, brez katerih ne gre v meroslovju.

Zakaj ste si izbrali ravne te opise?

STROKOVNOST in ZANESLJIVOST zato, ker neprestano vlagamo v znanje naših zaposlenih. S 512 metodami, od katerih je 249 akreditiranih, zagotavljamo vrhunsko kakovost naših storitev. ZAUPANJE in POŠTENOST, ker smo ponosni na zaupanje, ki smo ga dosegli pri naših partnerjih, naročnikih. Z njimi razvijamo partnerski odnos in smo pri tem vseskozi zavezani k kakovosti. TOČNOST in ČISTOST, ker so naše meritve sledljive do najvišjih hierarhičnih nivojih meroslovja oz. definicije meroslovnih enot. Vsako meritev končamo s podpisom certifikata, ki zagotavlja, da je merilni postopek čist.

To so spoznali tudi številni vaši partnerji in naročniki. Skoraj 26.000 je takih podjetij. Med njimi tudi eminentne globalne korporacije, vodilne v svetovni avtomobilski industriji. Na kaj ste pri tem še posebej ponosni?

Definitivno na to, da nas je skupina Volkswagen (VW) imenovala za njihovega odobrenega izvajalca preskusov po avtomobilskih standardih. To je mednarodno priznanje, da z našim laboratorijem dosegamo ustrezno kakovost za enega največjih svetovnih igralcev v avtomobilski industriji. Takih laboratorijev je namreč v Evropi skupaj z nami le 20, večinoma v Nemčiji, ostali pa so še na Češkem, Nizozemskem, Portugalskem in v Španiji. To je enako kot gostilne, ki jih uvrstijo v Michellinov vodnik. Tam so samo tisti, ki imajo zvezdice in so najboljši v svojem poslu. S tega »menija najboljših« pa potem lahko kupci izbirajo, koga bodo izbrali kot svojega partnerja.

S svojim laboratorijem preskušajo praktično vse dele vozil Skupine VW in s tem pomembno pripomorejo h njihovi kakovosti in varnosti.

Katere meritve pa izvajate za VW? Kaj konkretno merite v avtomobilih, katere aplikacije?

Gre bodisi za materiale, ki jih dobavitelji avtomobilskim proizvajalcem uporabljajo v proizvodnji za izdelavo določenih komponent, bodisi za same sestavne dele avtomobila. Preskušamo praktično vse sestavne dele avtomobila, od platišč, plastike in ostalih polimernih materialov do sestavnih delov pogonskih motorjev, šasije, izpušnih sistemov in podobno. VW pri tem določi kriterije kakovosti, ki se jih morajo dobavitelji držati in spoštovati. Mi pa izmerimo in preskusimo, ali izdelek oz. material temu ustreza ali ne.

Vrhunska kakovost, ki jo ne ponujate le VW-ju ampak tudi ostalim vašim naročnikom, zahteva tudi vrhunske strokovnjake? Jih imate dovolj?

Ljudje so ključni element za prenašanje naših storitev na trg. Brez njih ni nič. Čeprav posebne šole za meroslovje pri nas nimamo, pa tudi v tujini je ni, in moramo zato dve leti usposabljati posameznika za samostojno delo v našem podjetju, težav s pridobivanjem kakovostnega kadra nimamo. Veliko sodelujemo s šolami, kjer že v vrtcih najmlajše navdušujemo nad tehničnimi poklici in meroslovjem, pa potem z osnovnimi, srednjimi šolami ter fakultetami, raznimi inštituti in raziskovalnimi zavodi. Povsod tu so namreč naši potencialni sodelavci in strokovnjaki, ki jih potrebujemo za izvajanje kakovostnih storitev. Sicer pa pri nas ogromno sredstev in energije vlagamo v kadre in se trudimo, da se zaposleni pri nas počutijo kar se da dobro, da v nas vidijo zaupanja vrednega delodajalca.

Omenili ste, da niti pri nas niti v tujini ni šol za meroslovje. Bi na tem področju mikrodokazila lahko skrajšala izobraževalni proces, ki zdaj traja 2 leti, da vaši meroslovci sploh lahko samostojno delajo?

Seveda. Mi podpiramo vse aktivnosti ali sisteme, ki zaposlenim omogočajo hitro in kakovostno pridobivanje znanja. Tudi mikrodokazila. Ampak to znanje mora biti uporabno, ne da je kompetenca zapisana le na papirju. Potem nismo naredili nič.

Veliko sredstev in energije vlagajo tudi v kadre. Pri tem se trudijo, da se zaposleni v podjetju dobro počutijo in, da LOTRIČ Metrology vidijo kot zaupanja vrednega delodajalca.

Zakaj ste člani SRIP-a ACS+? Kako vam pomaga pri rasti in razvoju?

Povezovanje podjetij, ki delujemo v avtomobilski industriji je tisto, kar se nam zdi najpomembnejše pri članstvu v tem SRIP-u. Glede na to, da smo v to industrijo zelo vpeti, ker je ena naših najpomembnejših industrij znotraj naših panog, je samoumevno, da tam, kjer se avtomobilisti povezujejo, tudi mi pridemo zraven. Tako skupaj rastemo in se razvijamo. Meroslovje je namreč podlaga za kakovost in ustreznost.

Kako hitro spreminjanje avtomobilske industrije vpliva na vaše vsakdanje delo?

Tako, da je neprestano potrebno razvijati nove metode. Slednje je povezano z investicijami v sodobno opremo in z izobraževanjem kadra. Pri tem moramo stalno slišati in razumeti kupce ter njihove potrebe in se jim prilagajat.

Je zato kaj več noči neprespanih?

Ja, včasih tudi to. Ampak ideje po navadi lahko počakajo do zjutraj, tako da mi ni treba potem prej vstati iz postelje (smeh). Za sabo imam namreč strokovno in usposobljeno ekipo sodelavcev, ki mi zaupajo in jaz njim, zato je delo tudi manj stresno.

S porastom razvoja baterij in projekta Misije GREMO na tem področju, so zgradili poseben laboratorij za preskušanje elektromagnetne kompatibilnosti EMC.

Pri tem spreminjanju pomembno vlogo igra Misija GREMO, saj z njo podjetja skupaj razvijajo nove izdelke in rešitve za mobilnost prihodnosti. Tudi vi ste del Misije. Kaj je tista največja novost, ki jo imate trenutno v podjetju in ki podpira cilje tega edinstvenega sodelovanja?

S porastom razvoja baterij in projekta Misije GREMO na tem področju, smo vzpostavili laboratorij za preskušanje elektromagnetne kompatibilnosti EMC. Avtomobili imajo namreč vedno več elektronike, od luči, zaslonov na dotik do senzorjev, kontrolnih sistemov in podobno. Vse omenjene avtomobilske komponente je pred vgradnjo potrebno preskusiti. In tukaj pridemo na vrsto mi.

Kje pa vidite LOTRIČ Metrology v prihodnje, denimo leta 2030?

Naša vizija je postati prvi meroslovni partner za področje kalibracij in preskušanj vsem srednje in velikim podjetjem v širši regiji. V ta namen bomo odpirali dodatne lokacije, našim poslovnim partnerjem pa še naprej nudili personalizirano vsebino. Tako kot trenutno, bomo veliko pozornosti namenjali trajnostnim vsebinam, dvigovali stopnjo digitalizacije in nadgrajevali kompetence vseh sodelavk in sodelavcev.

**** 

Dodatne informacije: SRIP ACS+, Erik Blatnik, 01/ 236 17 35, erik.blatnik@acs-giz.si 

_______________________________________________________________________________________________________________

Avtomobilska industrija v Sloveniji prispeva okvirno 10% k bruto družbenemu proizvodu ter več kot 20 % k slovenskemu izvozu, vsi člani SRIP ACS+ pa, vključujoč vsa področja mobilnosti, prispevajo k bruto družbenemu proizvodu več kot 17 %. V slovenski avtomobilski industriji deluje več kot 100 dobaviteljev 1. in 2. nivoja in več kot 600 poddobaviteljev nižjih nivojev dobaviteljske verige. Poleg tega pa več kot 25 % vseh nagrajenih inovacij Gospodarske zbornice Slovenije izhaja iz avtomobilske industrije.

Nazaj