PODATKI O REGISTRACIJI AVTOMOBILOV V FRANCIJI JANUAR – JULIJ 2022 IN OPOZORILA S STRANI AVTOMOBILSKE PLATFORME

Konec krize na francoskem avtomobilskem trgu, kot kažejo podatki o registraciji avtomobilov v Franciji, še ni na vidiku. Po podatkih avtomobilske platforme (PFA) se je število registracij novih osebnih avtomobilov julija na letni ravni zmanjšalo za 7 %. To je že štirinajsti zaporedni padec, saj je bilo prejšnji mesec registriranih le 107.547 osebnih avtomobilov.

Pomanjkanje polprevodnikov še naprej ovira avtomobilske proizvajalce, ki ne morejo proizvesti dovolj, da bi zadostili povpraševanju. Julijski padec je sicer manjši od padcev, zabeleženih od začetka leta (v povprečju -15 %), kar kaže na možnost, da se bo trend do konca leta obrnil. V obdobju januar-julij 2022 je francoski trg zabeležil zmanjšanje registracij osebnih vozil za 15 %, skupaj pr. 879.530.

Skupina Stellantis, ki ima 35 % delež na trgu, je utrpela večji padec od povprečja (-10 %). Skupina Renault, ki ima 25 % delež, je zabeležila dobre rezultate zadnji mesec, saj so se registracije povečale za več kot 10 %. Okrevanje Skupine Renault je glede na 16 % padec prodaje v prvi polovici leta spodbudno.

Na seznamu najbolje prodajanih modelov je Peugeot daleč na prvem mestu z modelom 208, 52.000 enot, pred Renaultom Clio (37.800) in Dacio Sandero. Na prvih desetih mestih so francoske blagovne znamke. V preteklem mesecu je bilo prodanih 12 % povsem električnih modelov, pri čemer so bili na prvih treh mestih novi Renault Mégane E-Tech, Peugeot e-208 in električna različica modela Twingo. V obdobju januar-julij 2022 42 % predstavljajo električna vozila (12 % delež) ter hibridi (30 %). Medtem ko so predstavljala vozila na bencin 38 % delež, dizelska 17 %, bivalentna vozila pa 3 %.

Avtomobilska platforma je v juniju 2022 organizirala srečanje na temo suverenosti in tveganja odvisnosti. Predsednik Avtomobilske platforme Luc Chatel opozarja, da je bila odločitev EP za konec vozil z notranjim izgorevanjem do l. 2035 pričakovana, vendar zelo težavna za proizvajalce in zahteva še hitrejšo tranzicijo. Francija je v štirih letih za 10 % povečala proizvodnjo električnih avtomobilov. Odločitev Evropskega parlamenta pomeni, da je treba izjemno pospešiti prodajo. Cena električnega avtomobila je po podatkih AIE večja za 45-50 % od modela z notranjim izgorevanjem. Francija ima na razpolago samo 62.000 javnih polnilnic, kljub ambicioznim načrtom vlade za povečanje, potrebnih jih bo 10 krat več do l. 2030. Opozarja tudi na izzive glede prihodnosti avtomobilske industrije in možne izgube 100.000 delovnih mest do l. 2035 zaradi preoblikovanj. Potrebna bo podpora za zaposlene in MSP v sektorju. Opozarja tudi na odvisnost od ključnih surovin za baterije. Do l. 2030 naj bi bilo povpraševanje po baterijah 11 krat večje od sedanje proizvodnje, povpraševanje po materialih bo kmalu kritično.
Več informacij na: https://pfa-auto.fr/2022/08/01/marche-automobile-francais-juillet-2022/

**** 

Vir: Veleposlaništvo RS v Parizu

Nazaj