3. MAREC 2022: VPLIV DOGAJANJA V UKRAJINI NA AVTOMOBILSKO INDUSTRIJO

ZADNJE NOVICE O AVTOMOBILSKI INDUSTRIJI Z NAŠEGA VELEPOSLANIŠTVA V BERLINU

Nemško avtomobilsko industrijo, poleg pomanjkanja posameznih delov (večinoma čipov), dodatno bremeni rusko-ukrajinska vojna in s tem povezane sankcije. VW, BMW in Mercedes so prisiljeni v krčenje proizvodnje, saj nekateri dobavitelji niso zmožni zagotoviti pravočasno dostavo posameznih delov.

Po poročanju nemških medijev bi lahko v več obratih nemških avtomobilskih proizvajalcev prišlo celo do ustavitve proizvodnje. Mediji navajajo izjavo tiskovnega predstavnika skupine VW, ki je obvestil, da je bila proizvodnja električnih avtomobilov v tovarnah v Zwickauu in Dresdnu že začasno ustavljena. Slednje je posledica pomanjkanja komponent, predvsem kablov iz Ukrajine.
Mediji poročajo, da se bo proizvodnja na sedežu VW v Wolfsburgu verjetno od prihodnjega tedna postopno omejila. Kaže, da bodo od 14. marca popolnoma ustavili proizvodnjo v Wolfsburgu, podobno velja za Hannover.
Omenjeno bo negativno vplivalo tudi na ostale dobavitelje skupine. V VW zatrjujejo, da je potrebno vsako lokacijo proizvodnje obravnavati posamično in iskati alternativne rešitve. VW je zato ustanovil tudi posebno krizno skupino zaradi eskalacije vojne v Ukrajini.
Po poročanju revije "Der Spiegel" ozka dostavna grla poleg VW bremenijo tudi proizvodnjo znamk Audi, Porsche, Seat in Škoda.
Vojno v Ukrajini čutijo tudi drugi nemški avtomobilski proizvajalci, kot sta BMW in Mercedes-Benz, ki ju lahko doleti podobna usoda večtedenske ustavitve proizvodnje v evropskih tovarnah.
Kriza čipov že nekaj časa upočasnjuje proizvodnjo in prodajo v nemški avtomobilski industriji. Zaradi pomanjkanja polprevodnikov je VW utrpel veliko škodo, kljub precejšnjemu povpraševanju po novih avtomobilih.
Po razpoložljivih informacijah je bilo v tovarni VW v Wolfsburgu v lanskem letu izdelanih približno 400.000 avtomobilov, kar je 330.000 avtomobilov manj, kot je bilo načrtovano, predvsem zaradi pomanjkanja elektronskih komponent.

Po mnenju poznavalcev avtomobilske industrije bi se lahko ozka grla v ponudbi, povezana s krizo čipov, zavlekla še v prihodnje leto. Skupina Volkswagen ima velika pričakovanja glede nove tovarne za proizvodnjo električnega modela Trinity, ki bi ga lahko proizvajali v Wolfsburgu.
Zaradi izjemno šibke izkoriščenosti zmogljivosti je Volkswagen v začetku februarja napovedal, da bo od velike noči v svoji glavni tovarni ukinil skoraj vse nočne izmene.
Pomanjkanje polprevodnikov predstavlja največji izziv in največjo skrb, zlasti za tovarno VW v Wolfsburgu. Med drugim so bile predstavljene številne tehnične alternative kot nadomestilo za manjkajoče čipe. Nemško avtomobilsko podjetje VW velike upe stavi na uspešen prehod na elektromobilnost v prihodnjih letih.
Skupina se še posebej nadeja nove tovarne za model Trinity, s katerim želi VW konkurirati ameriškemu proizvajalcu avtomobilov Tesli. Končna odločitev o lokaciji naj bi bila sprejeta v kratkem.
Po drugi strani zelo dobre rezultate beležijo pri naročilih za Audi, Bentley in Lamborghini. Modeli premijskih znamk naj bi bili razprodani do konca leta 2022. Podoben uspeh beležijo pri tovornjakih MAN in Scania.
Na Kitajskem je Volkswagen novembra in decembra prodal 15.000 električnih avtomobilov. Celoten trg avtomobilov na Kitajskem je leta 2021 zrasel za 4%, so se podatki o prodaji največjega nemškega avtomobilskega podjetja na njegovem najpomembnejšem tujem prodajnem trgu zmanjšali za 14 %.
****
Največji proizvajalec tovornjakov na svetu Daimler Truck je sporočil, da je zamrznil sodelovanje z ruskim proizvajalcem tovornjakov Kamazom. Glede na dogodke v preteklih dneh bodo poslovne dejavnosti v Rusiji takoj in do nadaljnjega ustavljene, so sporočili iz Daimler Trucka. Skupno podjetje Daimler Truck in Kamaz, imenovano Kamaz Rus, izdeluje kabine za Kamaz in nevojaške tovornjake Mercedes. "Z vojaškimi vozili Kamaz nikoli nismo imeli nič," je dejal tiskovni predstavnik Kamaz Rus je v enaki lasti ruskih in nemških podjetij in zaposluje okoli 1000 ljudi v Moskvi in Chelnyju (Tartastan). Tamkajšnjo proizvodnjo je nemška stran ustavila, so sporočili.

Po poročanju ruske tiskovne agencije RIA je skupina VW prenehala dobavljati nove avtomobile, ki so že v Rusiji, lokalnim trgovcem. Zaenkrat uradne potrditve te informacije s strani skupine ni bilo, konec prejšnjega tedna je VW že napovedal, da bo ta teden za nekaj dni ustavljena proizvodnja v tovarnah v Zwickauu in Dresdnu. Razlog za to je bilo pomanjkanje dobav materiala iz Ukrajine – med drugim manjka kabelskih snopov, ki se tam izdelujejo.

 

TUDI RENAULT ŽE ČUTI POSLEDICE

Izpostavljena je tudi skupina Renault.
Na pariški borzi se je v 24.2. popoldne cena delnic Renaulta znižala za več kot 10 %. L. 2008 je skupina Renault prevzela 25 %delež v Avtovazu, l. 2017 pa je postala večinski delničar. Avtovaza, ki upravlja blagovno znamko Lada in zaposluje 44.000 ljudi, ima tudi tovarno v bližini Moskve, ki proizvaja Renault Kaptur (ime Capturja v državi) in Dacio Duster. Lada je v Rusiji blagovna znamka številka ena z 21 % tržnim deležem v letu 2021. Ta vozila so večinoma namenjena lokalnemu trgu (90 %). Lani je bila Rusija z več kot 482.300 prodanimi enotami drugi največji trg za Renault, takoj za Francijo. Izvršni direktor Luca de Meo je dejal, da preučujejo posledice najnovejšega razvoja dogodkov. Težava bi lahko bila pri dobavi določenih komponent. Velik delež komponent prihaja iz Rusije: okoli 80 % za Lade in 60 % za Renaulte. Za ostale je skupina že začela iskati alternative. Zlasti za polprevodnike, če bi ZDA prepovedale dobave, je povedalo vodstvo Avtovaza.

 

OBVESTILO CLEPE O SANKCIJAH PROTI RUSIJI

CLEPA je objavila obvestilo o sprejetih sankcijah proti Rusiji. Obvestilo dodajamo v originalnem zapisu.

CLEPA information on the sanctions towardss Russia

The brutal Russian incursion into Ukraine signifies a dramatic shift after decades of stability, violating fundamental principles of democracy and rule of law, with severe ramifications for millions of livelihoods. Within the wider automotive sector, several dimensions of the supply chain, production, workforces, trade and cross-border mobility of people and goods will be affected.
The latest information regarding the sanctions can be updated as follows:
• Addition to SWIFT: The EU is discussing the exclusion of seven Russian banks from the SWIFT financial-messaging system, including VTB Bank PJSC and Bank Rossiya, according to a draft list of the proposal seen by Bloomberg. The other institutions included on the list are Bank Otkritie, Novikombank, Promsvyazbank PJSC, Sovcombank PJSC and VEB.RF, according to the list, which is still subject to change amid ongoing discussions between EU government envoys meeting in Brussels. The EU will seek to agree on a common list with the US and other allies. The list is a subset of the banks already facing sanctions and doesn’t include Sberbank PJSC, Russia’s biggest lender, or Gazprombank.
• Amendment of text: Annex VII will be updated according to EU monitoring and has been significantly updated since Monday morning.
This week, the EU will announce further sanctions against Belarus. Reuters reported that “the aim will be to stop exports of any further Belarusian goods, including mineral fuels, tobacco, wood, cement and iron steel. The EU will also remove some of the loopholes that were still there on exports of potash.”

 

DODATNE INFORMACIJE O VPLIVU DOGAJANJA V UKRAJINI

Vdor v Ukrajino razširil prekinitev dobavnih verig
Ukraine invasion causes widespread supply chain disruption | News | Automotive Logistics

Kako bo vojna Rusije z ukrajino vplivala na avtomobilsko industrijo
How Russia's War With Ukraine Will Impact the Auto Industry (motortrend.com)

 

Nazaj