BMW NAČRTUJE 800 MIO INVESTICIJO V SVOJO TOVARNO V MEHIKI ZA IZDELAVO POPOLNOMA ELEKTRIČNIH VOZIL

Nemški spletni časopis Tagesshau je objavil članek o milijonski investiciji BMW-ja. Münchenska avtomobilska skupina BMW vlaga 800 milijonov evrov v svojo tovarno v San Luis Potosíju. Tam naj bi med drugim izdelovali popolnoma električne avtomobile. Skupina prav tako pospešuje svojo električno strategijo v drugih obratih.
 
Izvirni članek (v nemščini) si lahko preberete tukaj.

V nadaljevanju dodajamo delovni prevod besedila:
Münchenski avtomobilski koncern BMW vlaga 800 milijonov evrov v svojo tovarno v San Potosíju. Tam naj bi med drugim izdelovali popolnoma električne avtomobile. Skupina nadaljuje s svojo električno strategijo tudi v drugih tovarnah. Proizvajalec avtomobilov BMW želi od leta 2027 v Mehiki izdelovati popolnoma električne avtomobile. Skupina je v petek napovedala naložbo v višini 800 milijonov evrov za integracijo modelov "New Class" in za nov montažni center za visokonapetostne baterije v svoji tovarni v osrednji mehiški državi San Potosí. Približno 1000 novih delovnih mest naj bi biti ustvarjen v obratih v mehiški državi, ki bo ustvarjen. Naložba je najnovejši poseg BMW-ja v posel električnih avtomobilov. Do leta 2030 namerava podjetje več kot polovico svoje prodaje preusmeriti na popolnoma električna vozila.
V zadnjih mesecih je proizvajalec predstavil načrte za več drugih čezmorskih lokacij – vključno z naložbo v višini 1,7 milijarde dolarjev v ZDA. Na Madžarskem za dve milijardi evrov gradijo tudi tovarno BMW za sestavljanje visokonapetostnih baterij. Proizvajalec avtomobilov želi tudi pospešiti proizvodnjo nove serije električnih avtomobilov, ki naj bi s tekočega traku tovarne v Debrecenu na Madžarskem zapeljala leta 2025. Tovarna na Madžarskem naj bi bila prvi BMW, ki bo povsem brez fosilnih goriv.
BMW je že napovedal investicije v višini 800 milijonov evrov za nemško tovarno v Leipzigu med letoma 2020 in koncem 2024 - za vzpostavitev in širitev proizvodnje komponent za električni avtomobili. Poleg dveh obstoječih proizvodnih linij za baterijske module in nove lakirnice za baterijske celice bodo do aprila 2024 dodane še ena linija za baterijske module, štiri linije za lakiranje celic in dve montažni liniji za proizvodnjo visokonapetostnih baterij. Prvi povsem električni avtomobil BMW je bil izdelan v Leipzigu med letoma 2013 in 2022. V ZDA skupina DAX vlaga v širitev proizvodne lokacije Spartanburg v zvezni državi Južna Karolina. Poleg proizvodnje električnih vozil naj bi tam postavili tudi zbirni center za visokonapetostne baterije. Po navedbah BMW namerava do leta 2030 v ZDA izdelati najmanj šest povsem električnih modelov.
Mehika je pomembna avtomobilska lokacija predvsem zaradi bližine pomembnega ameriškega trga, strokovnega znanja zaposlenih in relativno nizkih stroškov plač. Proizvodni obrat BMW v San Luis Potosíju je bil odprt leta 2019. BMW tam že proizvaja limuzino serije 3, kupe serije 2 in M2. Po navedbah BMW je tovarna zasnovana tako, da so potrebne le manjše prilagoditve konstrukcije in montaže karoserije za integracijo nove popolnoma električne arhitekture vozil. Druge nemške avtomobilske skupine, kot so Volkswagen, Audi, ki pripada skupini VW, in Daimler proizvajata tudi avtomobile v Mehiki. Največje nemško avtomobilsko podjetje VW izdeluje avtomobile v dveh tovarnah v državi. Glede na to je Puebla dom največje avtomobilske tovarne v Mehiki in ene največjih tovarn vozil v skupini VW. Tam je bilo leta 2021 izdelanih okoli 294.000 vozil, v drugi tovarni VW v Silau pa več kot 325.000 motorjev. Avtomobili prihajajo s tekočega traku za Audi v tovarni v San José Chiapa od leta 2016. Tam je zaposlenih okoli 4900 ljudi.
Več kot polovica načrtovanih novih investicij BMW v Mehiki – 500 milijonov evrov – naj bi bila namenjena centru za sestavljanje baterij v obstoječih tovarniških prostorih proizvajalca avtomobilov. Tam naj bi delalo okoli 500 dodatnih zaposlenih. Preostalih 300 milijonov evrov naj bi porabili za prilagoditev in razširitev karoserijske delavnice ter za izgradnjo nove tekoče linije za vgradnjo baterijskih sklopov, je za tiskovno agencijo Reuters povedal vodja tovarne Harald Gottsche. "Gradnjo razširitev in nove baterije bomo začeli v začetku leta 2024 in povečali proizvodnjo v začetku leta 2027," je dejal.


Vir: Veleposlaništvo RS v Berlinu

 

 

****

Dodatne informacije: SRIP ACS+, Dunja Podlesnik, 01/ 236 17 35, dunja.podlesnik@acs-giz.si

Nazaj