REKORDNA PRODAJA E-VOZIL V EVROPI

Nemški spletni časopis Tagesshau je objavil članek o rekordni prodaji e-vozil v Evropi. V lanskem letu je bilo prodanih več električnih avtomobilov kot kadar koli prej. Še vedno prevladujejo motorji z notranjim zgorevanjem, vendar trg e-avtomobilov nenehno raste. Kakšni so obeti za leto 2023?

Izvorni članek (v nemščini) si lahko preberete tukaj.

V nadaljevanju dodajamo delovni prevod besedila:
Baterijska vozila so lani pri novih registracijah v EU dosegla dvanajstodstotni tržni delež. Delež povsem električnih avtomobilov se je povečal za tri odstotne točke na najvišjo raven doslej, priključnih hibridov pa skoraj 23 odstotkov, je danes objavilo evropsko industrijsko združenje Acea. Motorji z notranjim izgorevanjem še vedno predstavljajo največji delež avtomobilskih pogonov, avtomobilski trg je na splošno upadal, proizvajalci pa so se pritoževali nad pomanjkanjem materialov. Manjkali so predvsem računalniški čipi. Številni proizvajalci avtomobilov ne morejo slediti proizvodnji zaradi pomanjkanja predhodnih izdelkov in ozkih grl pri dobavi, pravi Jürgen Pieper, avtomobilski analitik pri Bankhaus Metzler: "Dobavni roki za električne avtomobile so izjemno dolgi. Proizvajalci pravzaprav niso mogli dostaviti konec leta." Registrske številke torej "še ne bi odražale, kaj so ljudje v zadnjih mesecih res naročili."
Povpraševanje po e-avtomobilih se je povečalo ne nazadnje zaradi državnih subvencij. Nekateri poznavalci pa že opozarjajo, da bi se razmah e-avtomobilov letos lahko umiril. A to ni povezano samo s tem, da ljudje zaradi visoke inflacije bolj pazijo na svoj denar, pravi avtomobilski strokovnjak Peter Fuss iz podjetniškega svetovanja EY: »Ker se ukrepi podpor zmanjšujejo, deloma letos. , nato pa bo naslednje leto električno vozilo postalo dražje,« pravi Fuss. "Zaradi tega je včasih dražje od vozila z motorjem z notranjim izgorevanjem. Eden ali drugi potrošnik bo potem razmislil, ali se takšen nakup splača."
Drugi argument so povišane cene elektrike, ki dražijo polnjenje. Cilj zvezne vlade, da bo do leta 2030 na ceste poslala skupaj 15 milijonov električnih avtomobilov, se zdi ambiciozen. Lani jih je bilo nekaj manj kot milijon. Večja hitrost z e-mobilnostjo je zdaj glavni moto. V Nemčiji to vključuje tudi širitev polnilne infrastrukture. Tudi proizvajalci avtomobilov morajo nadoknaditi zaostanek. Predvsem na področju programske opreme oziroma asistenčnih sistemov Volkswagen, Mercedes in BMW zaostajajo za konkurenco iz Kitajske. "Tako pač je na maratonu. Včasih vodi ena oseba, včasih druga," pravi avtomobilski strokovnjak Fuss. "Odločilno je, kdo na koncu dneva prvi prečka ciljno črto. Obstajajo vmesni sprinti, to bomo morda videli v tem trenutku. Trenutno me to ne skrbi preveč."
Kitajski proizvajalci avtomobilov, kot je BYD, poskušajo pridobiti predvsem trg cenejših električnih avtomobilov. Veliko si obetajo od evropskega avtomobilskega trga, ko poskušajo nadaljevati rast v globalnem poslovanju. "Letos želimo strankam ponuditi več modelov avtomobilov BYD in rasti z roko v roki z lokalnim trgom," pravi šef BYD Wang Chuanfu. Nemški proizvajalci pa se bolj osredotočajo na premium segment dragih električnih avtomobilov. Proizvajalci avtomobilov morajo zdaj dokazati, ali ta strategija deluje.


Vir: Veleposlaništvo RS v Berlinu

 

 

****

Dodatne informacije: SRIP ACS+, Dunja Podlesnik, 01/ 236 17 35, dunja.podlesnik@acs-giz.si

Nazaj