VPRAŠLJIVO DOSEGANJE EU CILJEV GLEDE IZPUSTOV CO2

Evropsko združenje avtomobilskih proizvajalcev ACEA opozarja, da trg električnih vozil stagnira. Kljub ogromnim vložkom evropske avtomobilske industrije v elektrifikacijo, vsi pogoji za uspešno tranzicijo niso izpolnjeni, zmanjšuje se tudi konkurenčnost EU. Pomisleki glede doseganja ciljev zmanjšanja emisij CO2 za osebna vozila in lahke dostavnike do leta 2025 so zato vse večji.

EU namreč od avtomobilskih proizvajalcev zahteva, da do leta 2025 dosežejo znižanje skupnih emisij CO2 iz 106,6 g/km (podatek za 2023) na 95 g/km, kar bi lahko povzročilo številne težave evropski avtomobilski industriji. Prehod na ničelne emisije CO2 je namreč za ACEA zelo zahteven, saj tržni delež električnih avtomobilov v EU, ki bi pripomogli k zmanjšanju izpustov, stagnira. Pri tem EU nima vzpostavljene primerne infrastrukture za polnjene električnih vozil in vozil na vodik, konkurenčnega proizvodnega okolja, cenovno dostopne zelene energije, nakupnih in davčnih spodbud ter zanesljive oskrbe s surovinami, vodikom in baterijami.

Evropski proizvajalci avtomobilov, združeni v ACEA, zato pozivajo institucije EU, naj pripravijo nujne ukrepe pomoči, preden bodo leta 2025 začeli veljati novi cilji glede emisij CO2 za osebna vozila in lahke dostavnike. Pridružujejo se jim tudi v Evropskem združenju avtomobilskih dobaviteljev CLEPA. V njem pozivajo naj se doseganje ciljev omejevanja emisij CO2 iz vozil ponovno oceni z namenom zagotovitve tehnološke odprtosti in upoštevanja emisij v celotnem življenjskem ciklu vozila. Prav tako naj se omogoči, da vse tehnologije za zmanjšanje emisij dopolnjujejo elektrifikacijo, a ne na račun konkurenčnosti avtomobilske industrije.

Več o tem si preberite na spletni strani ACEA in CLEPA. 

**** 

Dodatne informacije: SRIP ACS+, Erik Blatnik, 01/ 236 17 35, erik.blatnik@acs-giz.si 

_______________________________________________________________________________________________________________

Avtomobilska industrija v Sloveniji prispeva okvirno 10% k bruto družbenemu proizvodu ter več kot 20 % k slovenskemu izvozu, vsi člani SRIP ACS+ pa, vključujoč vsa področja mobilnosti, prispevajo k bruto družbenemu proizvodu več kot 17 %. V slovenski avtomobilski industriji deluje več kot 100 dobaviteljev 1. in 2. nivoja in več kot 600 poddobaviteljev nižjih nivojev dobaviteljske verige. Poleg tega pa več kot 25 % vseh nagrajenih inovacij Gospodarske zbornice Slovenije izhaja iz avtomobilske industrije.

Nazaj